Sayfalar

2 Nisan 2006 Pazar

Avni Arbaş ve Foça'daki atölyemde yaptığım bir çömlek - 1991


Foça Belediyesi'nin desteği ile deniz kenarında; Beşkapılar ve Kibele tapınağı arasındaki gezi yolunda küçük; tahtadan yapılma bir çömlek atölyesi açmıştım. Kısa zamanda tanınmış; bir çok ünlü kişi ile de tanışma, sohbet etme fırsatı yakalamıştım. Hal böyle olunca; benim küçük kulübem sanki bir kültür merkezi gibi olmuştu. Akşam üzerleri günün yorgunluğunu atmak ve sohbet etmek isteyen dostlarla dolar taşardı...Atölye ve geçirilen acı tatlı yaşanmışlıklar şimdi tarih oldu tabii...
(Üst resimdeki çömlek zarif ve çok ince bir çalışma idi; iyi bir fiata Norveç'li bir genç kıza sattığımı hatırlıyorum!.Aşağıdaki resimde,büyük ressam Avni Arbaş'ın bir akşam ziyareti)







Avni'nin Atları

Bu atlar Avni’nin atları
Kuvayi Milliye atları
Kara yamçı altında ak sağrı dolgun
Titrer burun kanatları
Bu atlar Avni’nin atları

Kuvayyi Milliye gelecek yine
Şahin atlar aşarak yeli
Çiğneyerek gavuru da, Anzavur’u da
Kuvayi Milliye gelecek yine
Hem bu sefer ayyıldızlı bayrağı da ışık içinde.

Bu atlar Avni’nin atları
Kuvayi Milliye atları
Titrer burun kanatları.

Bana Avni’nin atlarına
Binmek nasip olmasa gerek
Ama Memet binecek
Gelecek düşmanla topuz topuza!
Gülüm, Kuvayi Milliye atları
Gözüm, Kuvayi Milliye atları,
Memleketi satanları bağlasınlar,
Kuyruğunuza…

Nazım Hikmet


Nazım Hikmet
                                                                       Resim:        Avni Arbaş


1 yorum:

Akın Güre dedi ki...

Ne yaman çelişkidir bu;
Bir sanatçının ruhundaki
çalkantılar eserlerinde
huzurlu bir duruşa dönüşmüş...Resimdeki çömleğe bakınca bunu düşündüm Yavuz...