Sayfalar

8 Aralık 2007 Cumartesi

İlkokul öğretmenim Fatma Y.Özyozgat'ın hakkımdaki yazısı



"Geçmiş zaman olur ki...
...Sevgili ilkolul öğretmenim Fatma Yaşar Özyozgat'ın sakladığım "hatıra defteri"me benim için  2 - 6 - 1962 tarihinde yazdıklarını blogumda yayınlamıştım. Şu sıralarda o kadar önemli ki dedikleri...   ...Link aşağıda....Hangimiz bize ilk terbiyeyi veren, alfabeyi, okuma - yazmayı öğreten, yolumuzu aydınlatan O ilk yüce insanı unuturuz ki...Söylediklerine her zaman saygı duyup, uyduğumu söyleyebilirim...Ben de onun yolundan yürüdüm ve bana yazdıklarını kendi öğrencilerime tavsiye ederek, ve daha da fazlasını vererek görevimi yapmaya çalıştım. Kendine minnet borçluyum. Üç çocuğumdan ikisi öğretmen şimdi. Sevgili öğretmenim;  senin önünde saygı ile eğiliyorum,  sevgi ve rahmetle yeniden anıyorum."

"Çalışkan Öğrencim Yavuz Peker, 2 - 6 - 1962

Hatıra defterinin ilk sahifelerini karalarken,şu bir kaç öğüdümü dinlersen kendimi bahtiyar sayarım.
1-Bundan sonraki hayatında da okulda olduğun gibi çalışkan dürüst ve vatansever öğrenci olmalısın.
2-Gösterişe asla kapılmamalısın.
3-Etrafına daima iyilik edebilmelisin.
4-İstikbalde bizlerin en büyük güvenci sizler olacaksınız.
5-Gelecekte arzu ettiğin gayeye ulaşmanı candan diler, hayatta sonsuz başarılar dileğiyle gözlerinden sevgi ile öperim.

1953 -  Kastamonu Hükümet bahçesde elimde bayrağım.  
Fotoğraf Ahmet Peker
Foça C.Midilli Lisesi Bahçesinde sevgili öğrencilerimle - 1993
F.Y.Özyozgat"










































Sevgili kızım resim öğretmeni C.Zeynep Peker Sal,
İzmir - Çiğli'de öğrencileriyle birlikte hazırladığı sergiyi açarken - 2010

Hiç yorum yok: