Sayfalar

20 Nisan 2012 Cuma

ÇEKİL GİT MEYHANECİ




çekil git meyhaneci beni halime bırak
tükenip gideceğim bu gece bardak bardak
zaten ölmekten farksız böylesine(senden ayrı /böyle sensiz) yaşamak
hadi git meyhaneci başka masalara bak

    sarhoşum ayyaşım hor görme arkadaşım
    ölsem de dik durmaz, sarhoştur mezar taşım

    bana ayyaş diyorlar derdimi bilmiyorlar
    ben içer ben ağlarım kime ne zararım var

nasıl olsa bırakmaz beni bu aşk yarası
kader alnıma yazdı bir gönül maskarası
adım ayyaşa çıktı gönlüm buna layıktı
beni ne içki ne kumar şimdi ayrılık yıktı

 
    sarhoşum ayyaşım hor görme arkadaşım
    ölsem de dik durmaz, sarhoştur mezar taşım


Samatya meyhanesi adıyla da tanınan eski bir İstanbul meyhane şarkısıdır. Zaman içinde bir çok şarkıcı seslendirmiştir.Tanju Okan aranje bir yorumla karşımıza çıkmıştır....Sözlerin bazı yerlerinde tüm anlamı bozmayacak değişik kelimeler kullanılabilmektedir. Sevgiliye kavuşma ümidinin yok olduğu yerde, bir çok ayrılık şarkısından daha fazla ve daha alaturkavari bir etki yapmaktadır...Şarkı; neşeli anlarda bile, bir kadeh rakıdan sonra, insanı alıp olmadık hüzün dalgalarının girdabına atabilecek güce sahiptir.


"...........Gök gürlüyordu, ilk damlacıklar yavaş yavaş ıslatıyordu ortalığı. Gözlerinde donup damlayamayan gözyaşını gökyüzüne havale etti, gökyüzü bunu kabul etti, devraldı. Oturduğu yerden doğru perdeyi araladı, yağmur iyice bastırmıştı. Yağmurun sesine müziğin içli notaları karışıyor, damlalar yere öylece düşüyordu. ”Rain and tears are the same”. Yağmur ve gözyaşları aynıdır..."

Hiç yorum yok: